Následující texty jsem se rozhodl zařadit pod názvem staršího italského povídkového crazy-filmu s poněkud černými zápletkami. Samozřejmě, protože jsou kromě Occamovy břitvy zařazeny zároveň i do naprosto zběsilé rubriky Brain meltdown (Mozkový "výměk"), pozorný čtenář AmberZinu pochopí, že s realitou to má asi velmi málo společného, i když se nejmenovaní autoři snaží ze všech sil dojem reality vytvořit :-). Jména autorů bizarních textů či centrálních zúčastněných postav jsem úmyslně odstranil, aby nás nikdo nemohl hnát před soud, že to neřekl či nenapsal :-). OK, jména nejsou tak důležitá, nicméně tyto elaboráty skutečně nejsou fiktivní a jsou "dokumentem" naší zběsilé doby. Jména známých postav (prezident a undergroundový harmonikář) tam zůstala, protože nepochybně, přestože jsou aktéry comicsového děje, nemají s těmito příběhy ve skutečnosti nic společného.
:-)))))
---------- Forwarded message ----------
Date: Tue, 8 Dec 1998 19:23:54 GMT From: ***************
Newsgroup: cz.soc.orient
Dobry den, jak se tady vedly ty hovory o vylucnosti zen, dlouho mi to s cimsi asociovalo, az se vynorila vzpominka na jeden starodavny mail. (Pokud by vas mel nekoho znechutit, tak se nenechte jim znechutit).
Jmeno autora si ponecham, nevim, co si o tom vlastne dnes mysli. Nigerie neni zrovna v orientu, ale diskusni skupina celkem spi -- tak snad to nekoho pobavi.
Dobrou noc,
-- ***************
---------------------------------------------------------------------------
Date: Wed, 21 Dec 1994 18:51:49 +0100 (MET)
Takze: v pondeli jsem navstivil prednasku Staroindicke spolecnosti. Pan R. N. , ktery zrovna prednasel, se se svymi oveckami vicemene loucil, protoze rikal, ze bude od Noveho roku prednaset nekde jinde a misto nej povede Staroindickou spolecnost jakasi zenska, kterou ovsem nijak blize nespecifikoval.
Tematem prednasky byly jedy nigerijskych knezek, jejich sireni mezi evropskymi zenami a nevysvetlitelna umrti muzu v posledni dobe. Po zpozdeni vyvolanem (jako obvykle, ze, Davide :-() pozdnim prichodem prednasejiciho, zpevem zidovskych pisnicek a listovanim v Bibli (mimo jine byla nastinena otazka, byl-li Kristus poplatny astrologickym zakonitostem, coz jako clovek udajne byt musel, ale jako Buh a stvoritel celeho vesmiru zase sotva) jsem se konecne dockal.
Prednasejici se jen minimalne zabyval tim, co se s jedy obvykle spojuje a to jsou vedni obory jako toxikologie a soudni chemie. Pokud mohu posoudit, odborna uroven celeho vykladu byla v techto oborech opravdu dost nevalna ("a vaze se tam nekonecne prvku, protoze to ma tvar tri pyramid..."- tento nepresne citovany vyrok se tykal nejakeho mineralu), nicmene, jak R. N. zduraznil, nejedna se ani tak o zalezitosti prirodnich ved, ale spise magie a prednaska by se tedy spise mela jmenovat "Magicke praktiky...".
Je to asi takhle: v Nigerii je odedavna centrum ruznych cernych kultu a zatimco rozbiti tradicni struktury spolecnosti rozdrtilo zpravidla i podobne organizece, v Nigerii se tyto jeste udrzuji.
Krome toho je dnesni doba obzvlaste spatna, coz je zrejme dano obecnymi kosmickymi zakonitostmi, jejichz az velmi specifickym projevem jsou zakony astrologie. A tak doslo dnes k tomu, ze nejvehlasnejsi travici vsech dob se vteluji do jednotlivych zen a ty potom pokracuji v jejich zhoubnem pusobeni. Takto se vtelili italsti Borgiove, z Indie zase ctitelky bohyne Kali (i kdyz to snad nebyly travicky, ale rozhodne jejich kult byl poradne temny).
Pan N. vysvetloval skutecnost, ze ke vteleni dochazi u zen (a u muzu, ac je take v principu mozne, mnohem mene casto), povahovymi vlastnostmi dnesnich zen a zen vubec. Tyto skutecnosti, bez ohledu na zivotni zkusenosti prijemcu tohoto listu, jsou ovsem velice problematicke a zaslouzily by si spise pohled psychosociologa, kterym nebyl prednasejici a nejsem jim ani ja.
Zkratka, prijmeme jako fakt, ze zeny maji pro cernou magii tohoto typu vetsi dispozice a moje celkova averze vuce svetu vede take k tomu, ze vlastne timto mailem mozne budouci adeptky zasvecuji do taju tohoto nejstarsiho remesla (kterym pry nebyla prostituce, nybrz carodejnictvi).
Prevodni paka pri pusobeni z nitra cerneho kontinentu do Evropy je Sicilie. Vzhledem ke svemu vztahu k Italum me neco takoveho ani v nejmensim neprekvapuje. Jak rikal prednasejici, lide od Milana na jih jsou polovicni cernosi. Na Sicilii byl takto znovu prenesen zvyk, pri kterem divky ve dnech menstruace zabijeji zvirata a pak piji jejich krev. A ze Sicilie pry pochazela i jista Tana X., kterou si R. N. vzal jako priklad pro sve vypraveni ("Boze, ta zenska, to byl muj osud...").
Jak bylo naznaceno vyse, provozovani tohoto typu magie souvisi i se sexualnimi zalezitostmi. Dotycna mela uz ve svych 16 letech 7 milencu soucasne (coz snad neni obvykle, ackoliv ja si porad jenom ctu a sedim u pocitace a tak tomu moc nerozumim :-)), ale do taju opravdove sexualni magie ji zasvetil az jeden frantiskansky mnich, ktery se v klastere zabyval z nedostatku lepsi zabavy carodejnictvim a cernokneznictvim.
Tato zenska pak prijela do Prahy a Statni bezpecnost ji proverila, aby svymi schopnostmi postupne zlikvidovala cely disent (jestli to nevite, tak Statni bezpecnost mela pry specialne jedno oddeleni zabyvajici se cernou magii a tyto struktury v omezene podobe funguji dodnes). Uz tenkrat byla schopna behem pouhych ctrnacti dnu udelat z kazdeho muze trosku. Syn rabina se vydal prekazit ji jeji kejkle a behem uvedena doby zestarl asi o 100 let a nasledne byl schopen zit pouze s pomoci tvrdych drog.
Jeden z mala lidi, kdo ji odolal, byl vetsine z nas jiste znamy interpret tolkienovske poezie Jim Cert. Ten ovsem nebyl v duchareni jen tak nekdo, protoze kdyz napr. jednou s vyvolanymi demony hral kulecnik, prislusnici StB, kteri ho prisli predvest k vyslechu, skoncili vsichni v Bohnicich. Ostatni nemeli takove stesti (znami Tani) a koncili v Bohnicich obvykle taky. Nekteri meli take odlisny zivotni udel, tak treba chartista Y. po absolvovani pohlavniho styku s Tanou chodil nekolik dni po hrbitovech, tam vykopaval mrtvoly a jejich kostmi se tloukl do hlavy, az se nakonec ubil k smrti.
Dalsi Tanini milenci skakali z oken, jejich manzelky se mrzacily o magickou stenu, kterou chteli proniknout, kdyz sve manzely s Tanou pristihly. Nekoho prejelo rovnez auto, Tanu taky, ale ta to prezila. Zhnuly ji oci, jednoho vzperace zmlatila do polomrtva a on se pri tom jeste priblble usmival a ona ho pak vyhodila z okna.
Nicmene to nebylo tak jednoduche. V publiku se prihlasil nejaky clovek a ten rekl, ze kdyz on pozadal Tanu o intimni styk, ona ho nakopla a pri tom vykrikla: "Pamatuj, ze nejvic je Kristus!". Jak poznamenal R. N., to bylo opravdu hluboke a temne zasveceni. Na disidenta K. vyslala ozivle motyky a on se pred nimi musel ukryt do popelnice. Prislusnici VB, kterym se ubozaka zzelelo, motyky po boji zahnali a pak byli vsichni z rozkazu sefu StB propusteni, protoze pry prekazili akci proti tridnimu nepriteli.
Pritelem teto zeny byl take byvaly ucitel Bauer, ktery sedaval za kazdeho pocasi nahy na strese jednoho prazskeho domu, stal se clenem sekty Uctivacu Zeleneho hada a provadel tajny ritual, pri kterem se cte hebrejsky text Apokalypsy tak, jak je videt v zrcadle. Mel take magicke strazne psy.
Tana pusobila i na jine zeny, aby ji napodobily. Jedna z nich pak prokopla behem transu zeleznou rouru a privolany kovar prohlasil, ze to musel udelat kun kopytem. Jina zenska v zachvatu vyvadela tak, ze ji jeji, rovnez psychicky ne zcela vyrovnany manzel, chtel rozrezat cirkularkou (vykrik z publika: "Ne, R., to neni pravda, to bylo motorovou pilou". "Ano, mas, pravdu, Dusane..."). Dalsi obetovala sveho manzela i sve dve deti behem zajezdu do Vidne pri satanistickem obradu. Tana ucila i takove kousky, jako je "mudra dabelskych drapu", pri ktere ziskate nadlidskou silu a v pohode roztriskate umyvadlo jedinym prstem.
Ocarovane zenske vypadaly vetsinu casu normalne a vse se nahle projevilo teprve ve chvili, kdy se dotkly alkoholu nebo drogy z hub. Stretla se (Tana) i s pani Cubovou, ktera za slusovicke penize tajne, bez vedomi sveho manzela, platila chartistum pivo.
Tanu zatkla policie (presneji receno Hradni straz), kdyz provadela nocni ritual na Strahove a pri tom vrestela tak strane nahlas nelidskym hlasem, ze to vyburcovalo ze spanku Vaclava Havla. Jenomze ji pak zase pustili a dneska nejaka zenska, ktera je pod Taninym vlivem, dokonce pusobi na psychiku pana presidenta. Vloudila se totiz k nemu do domu v souvislosti s probehnuvsimi restitucemi.
V soucasne dobe si take jedna Tanina znama, cernoska z Nigerie, otevrela v Plzni salon (nevim, jestli prednasejici mel na mysli masazni, eroticky nebo nejaky uplne jiny) vyzdobeny lidskymi lebkami a vyvolala demona, ktery dnes skrti lidi na brnenskych ulicich, takze cinnost cele organizace se utesene rozrusta...
A to je asi tak vsechno. Protijedy nejsou. Nekdy, ale rozhodne ne vzdycky, pry pomuze modlitba. A ted vyvstava otazka: Co my s tim ? Nevim, ale tesim se na vase nazory, navrhy a pripominky.
P. P.S.: A preju vam vanoce bez nigerijske magie. A kdyz nekdo navstivi prednasku o magii ci filozofii, rozhodne na me pamatujte a sdelte mi to (osobne, e-mailem, telepaticky ci jakkoliv jinak). Dik.
---------- Forwarded message ----------
Date: Sat, 28 Nov 1998 20:07:22 +0100
From: V. V.
Motto: Ještě v r. 1917 byl ve Francii a v Anglii velmi rozšířen názor, že dámské ruce se opravdu zjemní teprve po koupeli v moči. (J. G. Bourke)
V knihkupectvích najdeme několik knih, jejichž autoři odvážně překročili tabu všeobecného odporu a ošklivosti a podali veřejnosti informace o obdivuhodných vlastnostech lidské moči (Carmen Thomasová, Jiří Cingroš, MUDr. Marta Partiková aj.).
Nutno zdůraznit, že se nejedná o nové a převratné informace, neboť znalosti o vlastnostech moči byly trvalou součástí většiny vyspělých kultur od pravěku po nedávnou minulost. Protože je známo, že v józe je každodenní pití ranní moči součástí životosprávy, rád bych se k tématu urinoterapie vyjádřil, neboť se jedná o prastarou orientální praktiku, kterou by snad bylo lépe nazývat urinohygienou než urinoterapií. Nejznámější, a pro veřejnost nejvíce šokující, je pití moči, a to z léčebných nebo preventivních důvodů.
Čínská medicína tuto metodu zná, ale považuje ji viceméně za metodu z nouze, neboť za normálních okolností disponuje dostatkem jiných vhodnějších prostředků. Nevýhodou je totiž fakt, že moč jednoho člověka má v průběhu dne velmi proměnlivé kvality. Její koncentrace kolísá podle typu stravy od téměř čisté vody bez chuti a zápachu po nasycený roztok, v němž minerály krystalizují už po malém ochlazení.
Tibetská medicína zase využívá moč především k diagnostice. Použití k léčení vnitřních nemocí je sice prokazatelně efektivní, ale nelze je paušálně doporučit, neboť vyžaduje odborné posouzení.
Pravidelný ranní doušek moči (asi 1 dl) jako prevenci lze paušálně doporučit pouze lidem zdravým, kteří se uvážlivě živí korektní potravou po dobu nejméně dvou měsíců, a kteří stejně dlouhou dobu pravidelně cvičí energetická cvičení, např. jógu, čchi-kung nebo jiná. Naproti tomu některé procedury z oblasti urinohygieny lze doporučit paušálně každému. Každý si může močí pravidelně vyplachovat ústa a kloktat. Při té příležitosti je vhodné kontrolovat chuť moči a vnímat její změny v závislosti na potravě a nápojích.
Diabetikové s hyperglykemickými stavy se mohou naučit rozpoznávat své stavy podle chuti moči, a následně korigovat situaci správným výběrem potravy nebo použitím léků. Každý si také může močí ošetřovat nejrůznější oděrky na kůži, mýt si v moči vlasy, vousy, celé tělo, vyplachovat si oči, uši, nos, ošetřovat klouby ap. Při zevním použití je moč zázračným prostředkem prakticky bez jakýchkoliv kontraindikací. Způsobuje výrazné zateplení organismu, takže úbytky tepla a energie čchi jsou nesrovnatelně menší než u člověka umytého mýdlem. Zateplení ocení především hubení lidé, a zvlášť v zimě. Moč také zvyšuje hladinu tzv. obranné čchi, která chrání tělo před průnikem vnějších škodlivin.
Je však třeba dodržet určitá pravidla. Moč dáváme zásadně a pouze na místa, která jsme schopni udržet v suchu. Člověk, který se potí, může s úspěchem natřít svoje tělo močí, ale neměl by chodit mezi lidi. Zatímco zaschlá moč podmanivě voní senem či dubovým dřevem, nezaschlá či zapařená moč na těle páchne, jelikož se rozkládá za vzniku čpavku. Není to zdravotně nebezpečné, spíše naopak, ale nutno si připustit, že nežijeme na světě sami.
Důležitý je také poznatek, že praní počuraných dětských plenek je zcela nevhodné. Kojenci byli ještě v nedávných dobách zabalování do vlněných plenek, které se nepraly, ale pouze sušily. Počurané dítě bylo třeba ihned přebalit, ale nikoliv do čisté pleny, ale do usušené dříve počurané pleny. Takto opečované dítě bylo neustále v pohodě, agresivita vnějšího prostředí byla totiž ztlumena chemickým identifikačním kódem malého človíčka. Takto ošetřované děti se také v pozdějším věku nepočurávaly.
Chápu, že pro mnohé lidi mohou být podané informace naprosto nepřijatelné. Konzervatismus je vskutku vážné onemocnění, a mnoho lidí v minulosti již raději zemřelo, než aby změnili špatné návyky, jež se týkaly např. stravování, kouření, sexuálního života apod.
Proto bych chtěl doporučit dva malé experimenty s močí, které obvykle postačí k tomu, aby tabu odporu a ošklivosti povolilo.
1. Po nějaké hrubší práci, až budete mít ruce poničené víc než obvykle, umyjte si ruce ve vodě, dokonale se osušte a počkejte, až ruce zcela oschnou. Žádný krém, žádný glycerín, žádnou kosmetiku. Pak si ruce omyjte vlastní močí, neutírejte, a nechejte zaschnout. Ráno se pozorně podívejte na své ruce, a budete překvapeni.
2. Namočte do vlastní moči čistý nenavoněný kapesník. Neždímejte, pověste a nechte uschnout. Potom k němu čichejte, a budete opět překvapeni, že neucítíte zápach, ale vůni, se kterou se budete s příjemným a dosud nepoznaným pocitem identifikovat.
Budete-li na čas odloučeni od své manželky či milenky, její parfemovaný kapesníček vám bude vaši nejmilejší připomínat, a podstatně intenzivněji než fotografie.
Ženám bude parfemovaný kapesníček přípomínat manžela či milence. Vyměňování takto navoněných kapesníčků patřilo v mnohých kulturách k obvyklým projevům milostného chování. Přeji hezké zimní dny!
V. V.