Copyright text Pavel Nosek 1995
Knině vylo v roce 1995 v Nakladatelství Zlatý Kůň (P.O.Box 8, Kaprova 12, 110 01 Praha 1)
Seznam obsahuje celkem 70 titulů. Je rozdělen do tří částí, 1-23, část 24-46 a konečně část 47-70.
Adamec, M. 48 Baudis, R. 52 Benedikt, 30 Defoe, D. 16 Doyle, C. 16 Dumas, A. 16 z Felsů, Kvidon 19 Foglar, Jar. 44 Goethe, J.W. 16 Gončarov, 16 Haiduková, 16 Haek, J. 2, 16 Hemingway, E. 16 Holten, Van (= Weigel J.) Hvíďala, K. 10 Jan, J. 20 Janda, J, 11 Jelínek, Ant. 39, 53, 66 Jirásek, A. 16, 19 Kafka, Vl. 17, 43 Kafka, Franz. 4 Křesan, R. 10, 16 Kroupa, J. 11 London, J. 25 Macourek, M. 1, 12, 15, 46 Majewski, 38 May, K. 16 Moliére, 16 Neff, O. 49, 55, 56, 57, 58, 67, 68 Nesvadba, J. 42 Novotný, Svatopluk 22 Pacovský, J. 16, 24, 26 Pergner, E. 7, 8 Poláek, M. 18 Reinisch, J. 37, 54, 62 Rostand, E. 16 Saudek, Jan 35, 40, 42, 43 Saudek, Patrik 43, 44 čepka, M. 45 ebánek, J. 24, 26 Shakespeare, W. 16 míd, K. 10, 47 Steigerwald, K. 4 Stoker, Bram 16 Syrovátka, J. 64 Tikalová, 16 Urban, Vl. 60 Verne, J. 16 Vodňanský, J. 61 Volný, 45 Vo, M. (=Volný, čepka) Weigel, J. 19, 25, 37 Weis, J. 16
barevný
scénář: K.Saudek na motivy filmu Comics ve formě plakátu pro stejnojmenný film byl vytitěn v roce 1966 k filmové premiéře.
V samotném filmu bylo pouito několik stránek comicsu se stejnými postavami (jako autor je na nich uveden Ian Saudek, ale je to pouze mystifikace, skutečným autorem je Kája Saudek a nikoli jeho bratr Jan). Podle tvrzení pamětníků byly některé z těchto stránek pouity rovně jako plakáty, ale není známo, zda se zachovaly. Dodatečně byly některé z těchto stránek reprodukovány v dobových tiskovinách.
Znova byl tento plakát vytitěn u příleitosti obnovené premiéry tohoto filmu - na této verzi bylo v titulku "nový český film" vynecháno slovo "nový".
Kino, roč.1966, č.7, zadní obálka: Kdo chce zabít Jessii? (6.pokrač.);
My 1966, č.8, zadní obálka: Kdo chce zabít Jessii? (výřez ze 6.pokračování);
černobílý
scénář: K.Saudek na námět povídky Jaroslava Haka Comics podle povídky Jaroslava Haka zpracoval Saudek podle vlastního scénáře. V comicsu se projevuje kreslířský smysl pro plonou kresbu, zdůrazněnou ornamentem, různou volbou typografie písma textu a siluetovou kresbou. Otitěn v časopise STUDENT v posledním čísle roku 1966.
Student, II.roč., dvojč.51-52 (28.12.66), str.16;
černobílý s doplňkovou barvou
scénář: K.Saudek Dvoustránkový seriál byl otitěn v roce 1967 v časopise STUDENT. Tento comics existuje i v anglické verzi, ve které byl vytitěn pro potřeby filmu Čtyři vrady stačí, drahouku!
Student, III.roč., čtyřč.27-30 (18.7.67), str.16 (vytitěny 2 comicsové stránky formátu A4 na jedné straně A3);
černobílý
scénář: Karel Steigerwald Comics podle scénáře Karla Steigerwalda byl zpracován na motivy děje Kafkova románu Zámek, který patřil v té době, stejně jako ostatní Kafkovy práce, k nejrozířenějí a nejpopulárnějí četbě. edesátá léta toti znamenala rehabilitaci Franze Kafky a tedy i znovuzpřístupnění jeho díla čtenářské veřejnosti. Comics byl otisknut v časopise STUDENT v roce 1967. (Nebyl to první pokus o comicsové ztvárnění Kafkova námětu u nás. V časopise Impuls, roč.1966, č.7 na vnitřní straně zadní obálky se nechal Vl. Renčín ve svém comicsu inspirovat Kafkovým románem Proces.)
Student, III.roč., čtyřč.31-34 (15.8.67), str.16 (vytitěny 2 stránky formátu A4 na jedné straně A3);
černobílý
scénář: autor neuveden (K.Saudek) Comics, tentokráte spíe recesního charakteru, byl otiskován v časopise POP MUSIC EXPRES v roce 1968. V záhlaví comicsových stránek je označení: "Divoké divadlo uvádí: v produkci duté fáze bezduchého kýče". Jednotlivé příběhy "záporného hrdiny" (jak jej autor sám nazval) hipiese Honzy Hroma jsou inspirovány nejrůznějími zdroji, od slovních vtipů a po staropraskou pověst o Golemovi. Celkem vylo 7 stran velkého formátu. První dvě stránky byly samostatnými comicsy, dalích pět tvořilo souvislý Příběh, který zůstal neukončený. Jeho dalí pokračování bylo sice nakresleno, ale nemohlo být u otitěno. O tom, e s postavami Honzy Hroma a jeho paráka se autor nerad loučil, svědčí i jejich "náhodné" objevení se na jedné stránce comicsového alba MURIEL A ANDĚLÉ (připravováno k vydání 1969, vydáno 1991). Pop Music Expres, I.roč.(1968): č.1 (duben 68), str.8: Karel Kanál & Honza Hrom (dvojice záporných hrdinů); č.2 (květen 68), str.8: Yellow melouch; č.3 (červen 68), str.8: Příběh; č.4 (červenec 68), str.8: Příběh (1.pokračování); č.5 (srpen 68), str.8: Příběh (2.pokračování); č.6 (září 68), str.8: Příběh (3.pokračování); č.7 (říjen 68), str.8: Příběh (4.pokračování); v záhlaví této poslední otitěné strany neukončeného příběhu je i autoportrét KS;barevný
námět: "Rok 1954" (K.Saudek) Saudkův první barevný comics (nepočítáme-li plakát k filmu "Kdo chce zabít Jessii?"), který byl otisknut v roce 1969 v prvním čísle nově zaloeného časopisu LUCIE & PETR (v rámci normalizačního procesu byl časopis jetě v tom-
té roce zastaven). Tento jednostránkový comics zahájil sérii barevných Saudkových comicsů. Skupině agentů-provokatérů vydávající se za diversanty se nepodaří oklamat sirotka Jiřího a vylákat ho ze statku na místo, kde má být podle instrukcí zlikvidován. Ne agenti-provokatéři ukují nový plán, stačí na ně jejich "obě" potvat vesničany. Ti posíleni propagandou se skutečně střetnou s agenty-provokatéry, přesvědčenými, e na ně jejich "obě" potvala skutečné diversanty!
Petr & Lucie, roč.I.(1969), č.1, str.12;
barevný
námět: Eduard Pergner Dvoustránkový comics podle scénáře Eduarda Pergnera byl v roce 1969 otisknut ve 2. čísle časopisu LUCIE & PETR.
Petr & Lucie, roč.I.(1969), č.2: str.9 [1.část], str.25 [2.část (=konec)];
barevný
námět: Eduard Pergner V nočním neosvětleném lunaparku se na točícím kolotoči vozí mrtvá těla - to je začátek detektivně fantastického comicsu, dle scénáře E.Pergnera, který otiskoval v roce 1969 časopis PETR & LUCIE. Publikovány vak byly pouze první čtyři strany příběhu. Dalí pokračování, přestoe u bylo nakresleno, nesmělo být otisknuto, stejně jako nesmělo být otitěno ádné slovo na vysvětlení.
Petr & Lucie, I. roč. (1969):
č.4: str.16 [1.část], str.17 [2.část];
č.5: str.16 [3.část], str.17 [4.část] (neukončeno);
barevný
scénář: K.Saudek Po přerueném a u neukončeném comicsu Kolotoč se objevil na stránkách časopisu PETR & LUCIE nový dobrodruný comics tentokráte podle vlastního scénáře K.Saudka. Z comicsu vak byly otitěny pouze první dvě stránky a časopis byl zastaven.
Petr & Lucie, I.roč.(1969), č.7, str.20: [1.část]; str.21: [2.část] (neukončeno);
černobílý, někdy s doplňkovou barvou
scénář: viz jednotlivé příběhy V roce 1969 se objevil dalí časopis určený pro mláde: ČTENĺ POD LAVICI (vydávala Mladá fronta). V časopise (celkem vyla od února do června 1969 jen čtyři čísla, pak byl časopis zastaven) byly ve vech číslech samostatné comicsové příběhy o esti a devíti stranách. Příběhy svou recesností připomínají dřívějí Saudkův seriál, otiskovaný v POP MUSIC EXPRESu a částečně odráejí i atmosféru hnutí hipies, ale jednotlivé příběhy mají tématicky aktuálnějí zaměření. V psaní scénářů se střídali Rudolf Křesan a dvojice Karel Hvíďala a Karel míd (pozdějí zástupce éfredaktora týdeníku Svět v obrazech). Dalí dokončený estistránkový příběh "Pepík Hipík a pióni" (scénář: R.Křesan) zůstal neotitěn, časopis byl zastaven.
Čtení pod lavici, roč.I (1969):
č.1 (28.2.69), str.46-52: Pepík Hipík, mladí bratr Honzy Hroma (celkem 7 stran, čb.; námět: Rudolf Křesan);
č.2 (20.3.69), str.50-55: Pepík Hipík mezi pravičáky (celkem 6 stran, čb.; námět a scénář: Karel Hvíďala a Karel míd);
č.3 (19.5.69), str.49-57: Pepík Hipík v rukách extrémních sil (celkem 9 stran, čb. + doplňková barva: na některých stranách červená, na jiných modrá; námět a scénář: Rudolf Křesan);
č.4 (18.7.69), str.49-57: Pepík Hipík odhaluje obchodníky s bílým masem (celkem 7 stran, čb. + doplňková modrá barva; námět a scénář: Karel míd a Karel Hvíďala);
černobílý
scénář: J.Janda a J.Kroupa Jednostránkový detektivní příběh na námět a scénář J.Jandy a J.Kroupy. Comics byl otitěn roku 1969 v časopise HUDBA A ZVUK. Apokryfní příběh slavného detektiva byl situován do současnosti (stereofonní reprosoustavy, proslulá rozhlasová stanice sovětských okupantů "Vltáva" apod.). Příběh byl zároveň pro čtenáře i hádankou k vyřeení.
Hudba a zvuk, roč.1969, č.4, str.135;
barevný
scénář: Milo Macourek Knihu s barevným kresleným seriálem (která měla být prvním svazkem připravovaného comicsového cyklu MURIEL A ANDĚL RÓ) připravovalo v roce 1969 k vydání nakladatelství Mladá fronta. Hlavními protagonisty příběhu jsou lékařka Muriel a anděl Ró z budoucnosti a jejich protivníkem je zákeřný generál Xeron, touící po získání moci. (Modelem pro Muriel byla Kájova přítelkyně filmová herečka Olga Schoberová, pro druhou enskou hlavní roli pozdějí Kájova manelka Hana a pro generála Xerona Kájův bratr fotograf Jan Saudek. V knize se objevuje také postava Honzy Hroma z jiného Saudkova seriálu otiskovaného v té době v časopise Pop music expres.) Z knihy byla při korekturách odstraněna stránka, na ní obyvatelé Země demonstrují svůj odpor k okupaci Země, a byla nahrazena stránkou se stejným textem, ale pouze s vyobrazením střelných zbraní. Nicméně tyto kosmetické úpravy nemohly v období nastupující normalizace zadret neodvratný zákaz. Kniha, jako nevhodná reakce na sovětskou okupaci, nebyla vytitěna a zachovalo se pouze několik z otisků korektur sestavených výtisků (známy jsou dva), které jsou dnes velmi vzácné. Jediným dobovým dokladem tohoto neobvyklého projektu (nepočítaje výstavní katalogy, kde byly reprodukovány některé strany z tohoto comicsu) zůstal časopis MLADÝ SVĚT, který v roce 1969 černobíle reprodukoval z této připravované knihy sekvenci o 29 stranách.
Během následujícího dlouhého období zmizely originály vech listů neznámo kam, a jen to, e nakladatelství uchovalo diafany s barevnými výtaky vech stran, umonilo rychle a levně vydat tuto knihu po roce 1989. Protoe se vak nezachovala obálka, jen v silně pokozeném nátisku, nakreslil ji KS v roce 1991 znova (přední i zadní stranu obálky), zároveň s plakátem k propagaci této knihy (plakát vak na rozdíl od nově nakreslené obálky nezachovává původní styl). Při tisku se ale v nakladatelství Comet nově nakreslená obálka ztratila a proto byla z nouze pouita na přední obálce zmenenina plakátu (který ovem neodpovídal ani formátu knihy, ani Saudkovu stylu s konce edesátých let) a na zadní obálce potom náhodně vybraná kresba "kočičí eny" z devadesátých let. Při tisku bylo rovně vyputěno několik úvodních stran a tak byl z neznámých důvodů zkrácen výtvarný úvod ke knize.
Mladý svět, 1969, č.31, str.13-20: Comics je tu [čb. reprodukuje ucelený úryvek - 29 stran z připravovaného comicsového alba "Muriel & andělé";
Muriel a andělé (nakladatelství Comet, Praha 1991);
barevný tiskem nerealizovaný
scénář: Milo Macourek Pokračování knihy MURIEL A ANDĚLÉ bylo připravováno rovně v nakladatelství Mladá fronta, ale nedostalo se ani do stadia korektur.
Filmoví diváci měli monost se s několika stranami z této chystané publikace setkat ve skutečné velikosti ve filmu "Čtyři vrady stačí, drahouku!" (v roce 1971). Jedna strana seriálu byla také později otitěna v miniaturní barevné reprodukci v časopise UMĚNĺ A ŘEMESLA (1986, č.4, str.3: Ale která je která?).
černobílý
V letech 1969 a 1970 byl ve třech po sobě vylých číslech edice VERONIKA (v číslech 11 a 13) publikován na celkem esti stranách recesně moralistický příběh ve stylu "supermana".
Veronika č.11 (1969), str.62-63: 1.část;
Veronika č.12 (1970), str.58-59: 2.část;
Veronika č.13 (1970), str.62-63: závěr;
barevný
V časopise QUO VADIMUS (das Magazin fr Sylter Urlaubstage, SRN) vycházel od 15.května 1970 dobrodruný příběh odehrávající se na místním mořském pobřeí. Čtenář se dozví, co můe potkat mladou dívku při nočním koupání u břehů ostrova Sylt.
Quo Vadimus, Jhg.1970:
č.1 (15.5.70), str.58/59: (1.část), (v tém čísle je na str.72 detail ze seriálu s oznámením, e lze knihu objednat);
č.2, str.48/49: (2.část), (v tém čísle je na str.44 reprodukován jako upozornění na otitěný comics stejný detail jako na str.72 předchozího čísla);
č.3, str.48/49: (3.část);
č.4 (15.7.70) a č.8, vdy na str.48/49: (4. a 8. část);
barevný
scénář: M.Macourek + K.Saudek Nejedná se o ucelený příběh, ale o jednotlivé izolované sekvence (větinou dvoustrany) z comicsových seitů, které si protagonisté filmu (dokončen 1971) před kamerou čtou. Byly to černobílé nátisky (nikoliv xeroxy - zachovaly se i některé točky), které KS dodatečně pro film ručně koloroval. Kromě toho je film na několika místech přeruen sekvencemi kreseb KS, které někde představují fingované reklamy, jinde nahrazují hraný děj formou komentovaných diapozitivů (představujících vlastně comicsové kresby), jinde pak např. doprovázejí píseň E.Olmerové. KS také nakreslil ve stejném duchu k filmu titulky a plakát. Příběhy, přes jejich torzovitost a přesto, e nebyly veřejně vydány tiskem, lze díky existujícím nátiskům za comics povaovat. Není známo kolik těchto nátisků se zachovalo.
černobílý, někdy s doplňkovou barvou
scénář: viz jednotlivé příběhy Celkem 22 pásků čtyřobrázkových comicsů otiskl v roce 1971 časopis MLADÝ SVĚT. Jednalo se o vtipné parafráze známých literárních i dramatických děl, tématicky vycházející buď ze zjednodueného obsahu díla, nebo jen z titulu knihy. Tuto základní mylenku Kája Saudek ironizuje nebo volně parafrázuje. Některé ze Čtverylek představovaly i naráky na aktuální politické události, o nich se u v té době nesmělo mluvit. (Např. Patnáctiletý kapitán byl narákou na rychlou vojenskou kariéru generála ejny.) V následujícím výčtu Čtverylek jsou za jejich jednotlivými názvy uvedeni v závorkách scénáristé.
Mladý svět, roč.1971:
č.1, str.29: Shakespeare: Hamlet (s.: Pacovský);
č.2, str.29: Hemingway: Stařec a moře (s.: Křesan);
č.4, str.18: Connan Doyle: Pes baskervilský (s.: Pacovský);
č.6, str.17: Gončarov: Oblomov (s.: Pacovský);
č.13, str.10: Shakespeare: Othello (s.: Pacovský);
č.15, str.30: Moliére: Lakomec (s.: Haiduková, Tikalová);
č.17, str.30: J.Verne: Dvacet tisíc mil pod mořem (Křesan);
č.19, str.30: Al.Dumas: Tři muketýři (s.: Tikalová, Haiduková);
č.22, str.30: D.Defoe: Robinson Crusoe (s.: Tikalová, Haiduková);
č.25, str.30: Bram Stoker: Dracula (s.: Křesan);
č.27, str.30: Jiří Weis: Dům o tisíci patrech (s.: Křesan);
č.31, str.30: Pohádka o Jeníčkovi a Mařence (s.: Křesan);
č.33, str.30: Cyrano z Bergeracu (s.:Haiduková, Tikalová);
č.35, str.30: Romeo a Julie (s.: Haiduková, Tikalová);
č.37, str.30: árka (s.: Haiduková, Tikalová);
č.39, str.30: J.Verne: Cesta kolem světa za 80 dní (s.: Křesan);
č.41, str.30: Alois Jirásek: Lucerna (s.: Haiduková, Tikalová);
č.43, str.30: Alois Jirásek: F.L.Věk (s.: Křesan);
č.45, str.30: Karel May: Vinnetou (s.: Křesan);
č.47, str.30: J.Verne: Patnáctiletý kapitán (s.: Křesan);
č.49, str.30: J.W.Goethe: Faust (s.: Křesan);
č.50, str.30: J.Haek: Osudy dobrého vojáka vejka (s.: Křesan);
černobílý s modrou doplňkovou barvou
scénář: K.Saudek volně na motivy dr. Vladimíra Kafky V roce 1971 se objevil tento fantastický comicsový příběh v TECHNICKÝCH NOVNÁCH (ročník XIX.). Seriál o 33 částech vycházel zhruba jednou týdně a do konce roku.
Technické noviny, roč.1971:
č.20 (18.5.71), str.14: 1.část;
č.21 (25.5.71), str.14: 2.část;
č.22 (1.6.71), str.14: 3.část;
č.23 (8.6.71), str.14: 4.část;
č.24 (15.6.71), str.14: 5.část;
č.25 (22.6.71), str.14: 6.část;
č.26 (29.6.71), str.14: 7.část;
č.27 (6.7.71), str.14: 8.část;
č.28 (13.7.71), str.14: 9.část;
č.29 (20.7.71), str.14: 10.část;
č.30 (27.7.71), str.14: 11.část;
č.31 (3.8.71), str.14: 12.část;
č.32 (10.8.71), str.9: 13.část;
č.33 (17.8.71), str.14: 14.část;
č.34 (24.8.71), str.14: 15.část;
č.35 (31.8.71), str.14: 16.část;
č.37 (14.9.71), str.6: 17.část;
č.38 (21.9.71), str.14: 18.část;
č.39 (28.9.71), str.14: 19.část;
č.40 (5.10.71), str.14: 20.část;
č.41 (12.10.71), str.14: 21.část;
č.42 (19.10.71), str.14: 22.část;
č.43 (26.10.71), str.14: 23.část;
č.44 (2.11.71), str.14: 24.část;
č.45 (9.11.71), str.14: 25.část;
č.47 (23.11.71), str.14: 26.část;
č.48 (30.11.71), str.14: 27.část;
č.49 (7.12.71), str.14: 28.část;
č.50 (14.12.71), str.14: 29.část;
č.51-52 (21.12.71), str.19: 30.část,
str.22: 31.část,
str.24: 32.část,
str.25: 33.část (=koniec);
barevný
scénář: Milo Poláek V listopadu 1971 se objevil nový barevný comics v OSTRAVSKÉM KULTURNĺM ZPRAVODAJI. Jednalo se o fantastický příběh na motivy Dnikenových mylenek. Scénáristou byl Milo Poláek. Do dubna 1972 vylo v OKZ celkem 12 stran příběhu, které byly znova spolu s dalími dvanácti, dosud nezveřejněnými stranami, otisknuty v magazínu OKZ CICERO (v roce 1972). Bylo připravováno i pokračování tohoto comicsu, které mělo mít stejný rozsah (tj. 24 stran). Z něho bylo ale dokončeno jen několik stran. Několik dalích pak zůstalo ve stadiu rozpracovanosti (některé obrázky na nich byly definitivně dokončeny, jiné zůstaly jen v tuce a pro jiné zůstaly jen připravené prázdné rámečky).
Ostravský kulturní zpravodaj (k 1. kadého měsíce vydával Park kultury a oddechu v Ostravě):
OKZ listopad 1971, 3.strana obálky: 1.část; 4.strana obálky: 2.část (v tomté čísle je na 24. straně článek: Kája Saudek & Výprava ze Sixie, jeho autorem je Milo Poláek);
OKZ prosinec 1971, 3.strana obálky: 3.část; 4.strana obálky: 4.část;
OKZ leden 1972, 2.strana obálky: 5.část; 3.strana obálky: 6.část;
OKZ únor 1972, 2.strana obálky: 7.část; 3.strana obálky: 8.část;
OKZ březen 1972, 2.strana obálky: 9.část; 3.strana obálky: 10.část;
OKZ duben 1972, 2.strana obálky: 11.část; 3.strana obálky: 12.část;
Magazín OKZ Cicero, roč.1.(1972): 1.-24.část;
scénář: Van Holten (=Jaroslav Weigel) Od ledna 1972 začal týdeník MLADÝ SVĚT otiskovat příběhy náčelníka loupenické bandy. Scénář psal volně na motivy románu Kvidona z Felsů scénárista van Holten (=Jaroslav Weigel, člen Divadla Járy Cimrmana). Podkladem k tomuto románu byla skutečná historická postava Filipa z Mengsteinu, která byla údajně i vzorem pro Schillerova Loupeníka. O této u nás málo známé historické postavě se zmiňuje Ludvík Souček ve své encyklopedické příručce Obrazový opravník obecně oblíbených omylů (1981). Seriál vycházel navzdory překákám (viz pozn. v seznamu u MS č.36/72) a do konce roku 1972 a celkem vylo 51 stran.
Po jednoroční přestávce MLADÝ SVĚT pokračoval v otiskování příběhů Lipse Tulliana. Vzhledem k tomu, e při publikování dřívějích příběhů bylo oficiální kritikou seriálu vytýkáno, e se údajně nechává příli inspirovat zahraničními (západními) vzory, rozhodl se scénárista inspirovat se dílem českého spisovatele Aloise Jiráska. Filip z Mengsteinu potom vystupoval v seriálu pod četějí přezdívkou: ČERNÝ FILIP.
Navzdory snahám tvůrců comicsu se vak ukázalo, e i tato "historická" a klasická látka je politicky závadná. Seriál byl proto po esti stranách zastaven, ani mohla redakce otisknout jediné slovo na vysvětlení. Sedmá strana seriálu, která byla připravena do tisku, ale nemohla u v Mladém světě vyjít, byla otisknuta ve zvlátním seitku PODIVNÉ POHÁDKY. Tento seitek měl sice miniaturní formát (A5), ale kvalita tisku byla taková, e později mohla být (a také byla) tato stránka pouita i pro nové reprinty.
Znovu vyla v dubnu 1989 v seitě Comics Káji Saudka (vydal Dům kultury kovoprůmyslu, Praha 5). Zde byla reprodukována na straně 13 (tentokrát sice ve formátu A4, ale bohuel s velmi nízkou kvalitou tisku).
Nová dobrodruství Lipse Tulliana vyla a roku 1982 u České speleologické společnosti, jako zvlátní příloha interního zpravodaje. Pro čtyřiadvacetistránkový příběh s názvem STŘĺBRNÝ POKLAD psal scénář opět J. Weigel. Námět byl vzat z původního "loupenického" románu. Comicsový seit, který byl z krycích důvodů maskován strohou typografickou obálkou, uvnitř obsahoval titulní stránku a dalích 21 stran příběhu. V prvním vydání bylo vytitěno 500 ks ve formátě zhruba o 1 cm irím ne je A4. Vechny stránky byly vytitěny dvoubarevně (čb. a edá).
Pro druhé vydání tohoto seitu, které vydala ČSS v roce 1987, nakreslil K.Saudek obálku (přední i zadní). Vydání bylo vytitěno u v klasickém formátě A4. A na první dvě strany a přední a zadní obálku (vechny čtyři byly dvoubarevné - černá + edá) bylo vytitěno jednobarevně (čb.).
Potřetí bylo vydáno v roce 1990 ve Středočeském nakladatelství (náklad 150.250 výtisků) v jednom svazku s příběhem Konec Sahrbergovy bandy (viz dále) a s ukázkou druhé otitěné strany (Znamení hanby) z příběhu Lipse Tulliana otiskovaného v roce 1972 v Mladém světě. Pro přední a zadní obálku byly pouity přední obálky z vydání v źSS (Stříbrný poklad - 2.vydání [1987], Konec Sahrbergovy bandy - 1.vydání [1985]), upravené vyretuováním znaku a názvu ČSS, opravením některých titulků a kolorované. Seriál je stejně jako u 2.vydání (ČSS) černobílý, a na první dvě strany, které mají edý podtisk. edá je chybně vytitěna negativně (edé zuby, lesky na zbraních a třpyty v očích ...).
Dalí dobrodruství tohoto hrdiny vyla v roce 1985 opět v samostatném seitě ČSS s názvem KONEC SAHRBERGOVY BANDY. Ke comicsu o 24 stranách napsal opět tradičně vynikající scénář J. Weigel.
Na pokračování otiskoval EXPRES (nezávislý polední list) od 12.1.1990 (kdy vychází nulté s titulkem; dalí čísla otiskují příběh po půlstránkách, tedy za titulem následuje 46 částí, které a na poslední jsou číslovány; poslední část je otitěna 19.3.1990 v čísle 46).
Znovu vydáno ve Středočeském nakladatelství s příběhem Stříbrný poklad (viz výe).
V roce 1994 se opět objevují v týdeníku MLADÝ SVĚT na pokračování dalí příběhy Lips Tulliana pod názvem DOBRODRUSTVĺ NEOHROENÉHO NÁČELNĺKA ČERNÉ ROTY, FILIPA Z MENGTEJNU ZVANÉHO LIPS TULLIAN Příběh o 20 stranách je titěn tentokráte plně barevně. Snaha vměstnat na stránku meního formátu ne měl Mladý svět před dvaceti lety znovu 20 obrázků se značným mnostvím detailů má za následek příli miniaturní a drobnohlednou kresbu (běná alba vycházející dnes v zemích, je lze označit za comicsové velmoci mívají obvykle při takovémto formátu pouze 5 a 10 obrázků na stránce!).
Mladý svět 1972:
č.2 (11.1.72), str.24: kreslené avizo na comics Lips Tullian;
č.3 (18.1.72), str.31: Svatba;
č.4, str.31: Znamení hanby (1 [číslo jím je na stránce označeno pokračování]);
č.5, str.31: Posvícení (2);
č.6, str.31: Zrada (3);
č.7, str.31: Lesní mlýn (4);
č.8, str.30: Noční návtěva (5);
č.9, str.31: Tajná chodba (6);
č.10, str.30: Krásná novicka (7);
č.11, str.31: Ve společnosti mrtvých (8);
č.12, str.30: Bez náčelníka (9);
č.13, str.31: Noční přepadení (10);
č.14, str.30: V cestovním povoze (11);
č.15, str.31: [Pomsta árlivé] (12);
č.16, str.30: Cestovní povoz v Chomutově (13);
č.17, str.31: Tajemství zrcadla (14);
č.18, str.30: V nebezpečí ivota I (15);
č.19, str.31: V nebezpečí ivota II (16);
č.20, str.30: V nebezpečí ivota III (17);
č.21, str.31: Nová osidla (18);
č.22, str.31: Tajemné zjevení (19);
č.23, str.30: [Na místě zalého těstí] (20);
č.24, str.31: Bertino poslání (21);
č.25, str.30: Bertiny úklady (22);
č.26, str.31: Na prahu smrti (23);
č.27, str.30: Straná zpráva (24);
č.28, str.31: Za noční doby (25);
č.29, str.30: Tajemství hájenky (26);
č.30, str.31: Ji tě zase mám, můj miláčku (27);
č.31, str.30: Dny lásky a úklady (29) [označeno chybným číslem!];
č.32, str.31: Nápoj lásky I. (29);
č.33, str.30: Nápoj lásky II. (30);
č.34, str.31: Wittorf zasahuje (31);
č.35, str.30: elezná panna zachraňuje Eliku (32);
č.36, str.30: Úplňková noc (33); celá tato stránka je koncipována Kájou Saudkem jako závěrečná. Původně měl být toti seriál na příkaz "shora" okamitě ukončen. Redakci se vak nakonec podařilo udret seriál, aby mohl jetě do konce roku vycházet.
č.37, str.31: [V pasti] (-);
č.38, str.30: [Skleněná rakev] (35);
č.39, str.31: První neděle po úplňku (36);
č.40, str.30: Stříbrné vozy I. (37);
č.41, str.31: Stříbrné vozy II. (38);
č.42, str.30: Stříbrné vozy III. (39);
č.43, str.31: Stříbrné vozy IV. (40);
č.44, str.31: Noční únos (41);
č.45, str.30: [Velké překvapení] (42);
č.46, str.31: [Vězňové na Knigsteině] (43);
č.47, str.31: Na Knigsteině (44);
č.48, str.31: Lips Tullian "nepřemoitelný" (45);
č.49, str.31: Konec Sahrbergovy bandy (46);
č.50, str.31: Opět v Praze (47);
č.51, str.31: [Přípitek v krčmě U hroznu] (48);
č.52 (27.12.72), str.30: Krvavá svatba (49); - str.31: Vánoce v lesním mlýně (50);
Mladý svět 1974:
č.1 (1.1.74), str.31: [Lips Tullian - Černý Filip];
č.2, str.31: Černý Filip - Tajný bratr (-);
č.3, str.31: Úmysl správce Kniga (-);
č.4, str.31: Podomní obchodník (4);
č.5, str.31: V poslední chvíli (5);
č.6 (5.2.74), str.31: Na komíně (6); na závěr této části je uvedeno, e dalí pokračování bude mít název "Jezuitská misie", avak toto pokračování u v časopise vyjít nemohlo. MS nesměl uvést ani ádný důvod, proč muselo být otiskování tohoto seriálu zastaveno.
Podivné pohádky, str.[8]: Naposled [Jezuitská misie]; (Dalí pokračování mělo nést název "Svatí otcové v akci", ale zůstalo u nedokončeno. Tento jiráskovský příběh z tzv. doby temna toti a příli připomínal dobu současnou. Pátrání po přednormalizačních a tedy nelegálních tiskovinách, soudní postihy těch, kteří je ukrývali či je dokonce půjčovali ke čtení. Za trestnou činnost bylo povaováno i vyučování náboenství bez státního souhlasu a íření bible. Co v jiráskovských dobách jitřilo národní cítění a vzbuzovalo rozhořčení, to se stalo vední realitou, kterou vzal národ lhostejně na vědomí.
Stříbrný poklad (ČSS, 1982 - 1.vydání);
Konec Sahrbergovy bandy (ČSS, 1985 - 1.vydání);
Mladý svět 1994:
č.30 (21.7.94), s.31: úvodní stránka; Nedbalostí dolo k tomu, e souběně s touto stranou byl doslovně otitěn i celý scénář k této straně.
č.31: Zámecký správce a jeho obě (1);
č.32: Padouchovy úklady (2);
č.33: Zámecký správce a jeho obět - II. (3);
č.34: Berta u hraběnky Coseové (4);
č.35: Výprava Sahrbergovy bandy (5);
č.36: Výprava Sahrbergovy bandy - II. (6);
č.37: Úplňková noc (7);
č.38: Uloupený klíč (8);
č.39: V jeskyni staré čarodějnice (9);
č.40: Kapar zasahuje (10);
č.41: Nelítostný boj (11);
č.42: Hilda v nemilosti (12);
č.43: Za bouřlivé noci (13);
č.44: Kateřina nezapomíná (14);
č.45: V kříové chodbě (15);
č.46: Hilda na Stolpenu (16);
č.47: Spadla klec (17);
č.48: Setkání v tmavé noci (18);
č.49: Sahrbergův skon (19);
č.50: Lips Tullian v Janské věi (20);
barevný
námět a scénář: Jiří Jan Dva comicsové příběhy, ve kterých detektivní hádanky předkládá čtenářům dvojice detektivů otec a syn, byly otisknuty v roce 1972 v magazínu KOLOTOČ. Byly to příběhy: "Odváná loupe" a "Případ Francouze Freda".
Kolotoč:
str.34 a 35: Odváná loupe;
str.46 a 47: Případ Francouze Freda;
černobílý
scénář: K.Saudek V řadě comicsů otiskovaných ve slovenských TECHNICKÝCH NOVINÁCH (v ročníku XX. [1972]) pokračoval K.Saudek desetistránkovým comics Objav podle vlastního scénáře. Začátek comicsového příběhu byl inspirován "Věčným návratem", nedokončeným Saudkovým comicsem pro časopis Petr & Lucie z roku 1969.
Technické noviny, roč.1972:
č.18 (2.5.72), str.11: 1.část;
č.19 (9.5.72), str.11: 2.část;
č.20 (16.5.72), str.11: 3.část;
č.22 (30.5.72), str.11: 4.část;
č.23 (6.6.72), str.11: 5.část;
č.25 (20.6.72), str.11: 6.část;
č.26 (27.6.72), str.11: 7.část;
č.27 (4.7.72), str.11: 8.část;
č.28 (11.7.72), str.11: 9.část;
č.29 (18.7.72), str.11: 10.část (=koniec);
černobílý
scénář: Svatopluk Novotný Od července 1972 vycházel ve víkendové příloze MLADÉ FRONTY seriál, ke kterému psal scénář Svatopluk Novotný. Tento příběh alchymistova učedníka vycházel do září tého roku, kdy vylo dvanácté pokračování označené jako konec. Toto pokračování nebylo původně dle scénáře zamýleno jako poslední, avak redakce na zásah shora se rozhodla přestat otiskovat dalí pokračování a nechat příběh nedokončený. Na tuí kresleném originále této strany je slovo konec připsáno pouze tukou. V 10. pokračování zasáhl do děje Lips Tullian (ze seriálu vycházejícího současně v Mladém světě, který měl být [viz poznámka u tohoto seriálu] v průběhu září 1972 zastaven) a zůstal v ději a do samotného konce.
Mladá fronta, příloha "52 víkendů", roč.1972:
příloha č.25 (24.6.72), str.1: kreslené avízo na comics Diamantová ifra;
příloha č.26 (1.7.72), str.8: 1.část;
příloha č.27 (8.7.72), str.8: 2.část;
příloha č.28 (15.7.72), str.8: 3.část;
příloha č.29 (22.7.72), str.8: 4.část:
V bráně noci;
příloha č.30 (29.7.72), str.8: 5.část;
příloha č.31 (5.8.72), str.8: 6.část;
příloha č.32 (12.8.72), str.8: 7.část;
příloha č.33 (19.8.72), str.8: 8.část;
příloha č.34 (26.8.72), str.8: 9.část;
příloha č.35 (2.9.72), str.8: 10.část;
příloha č.36 (9.9.72), str.8: 11.část;
příloha č.37 (16.9.72), str.8: 12.část (=konec);
černobílý
scénář: K.Saudek V roce 1973 otiskovaly slovenské TECHNICKÉ NOVINY (ročník XXI.) "najnoví príbeh z dávnajích čias" ve kterém vystupovali dvojčata "bratia Tom & Hrom", a který byl volným pokračováním příběhu Tieň na hranici času (z roku 1971, ve kterém se ovem tato dvojčata jmenovala Káj a Jáj). Scénář tohoto patnáctistránkového příběhu si psal opět K. Saudek sám.
Technické noviny, roč.1973:
č.17 (25.4.73), str.19: [1.část];
č.20 (15.5.73), str.19: 2.část;
č.21 (22.5.73), str.11: 3.část;
č.22 (29.5.73), str.11: 4.část;
č.23 (5.6.73), str.11: 5.část;
č.24 (12.6.73), str.11: 6.část;
č.25 (19.6.73), str.11: 7.část;
č.26 (26.6.73), str.11: 8.část;
č.27 (3.7.73), str.11: 9.část;
č.28 (10.7.73), str.11: 10.část;
č.29 (17.7.73), str.11: 11.část;
č.30 (24.7.73), str.11: 12.část;
č.31 (31.7.73), str.11: 13.část;
č.32 (7.8.73), str.11: 14.část;
č.33 (14.8.73), str.11: 15.část (=koniec);
Následují comicsy číslo 24 a 45.