amber.zine futura sci-tech
sci-fi kultura mimo
amber.zine
futura
sci-tech
sci-fi
kultura
mimo
amber
interakce
historie
crew
ego
BTW

Hry NT
[4/6]

Jiří Brossmann

A herní svět bude rovněž považovat za normální jiné vzorce lidského chování. Bude-li se jednat o akční hru, bude normální použití násilí, půjde-li o hru s erotickým podtextem, bude normální promiskuitní chování. Ovšem pokud bude postava zastřelena, nebo se nakazí smrtelnou pohlavní chorobou, neznamená to pro hráče úplný konec jako v reálném světě, ale jen začátek dalšího dobrodružství. Náležitě zaplaceného, samozřejmě.

(Smrt, byť jen virtuální, musí zůstat základním prvkem každé hry, která nemá sklouznout k nudnému supermanství. V případě smrti postavy, si lze představit jako prostředek ke zrození jiné, zaplacení nějaké částky výrobci her. Neúčtuje se tedy hra jako produkt, ale hra jako příležitost prožít dobrodružství.)

velká očekávání
Pozorujeme-li lidské chování a prožitky, které lidé vyhledávají, můžeme snadno dojít k závěru, že každý člověk cítí určitou potřebu prožít alespoň občas silný estetický zážitek. Pro někoho to znamená vyrazit na týden do přírody, pro jiného navštívit výstavu obrazů, někdo dá přednost Extázi nebo LSD. Nicméně všechny tyto aktivity, zdá se, sledují jediný cíl -- zažít něco neobyčejně krásného.

Druhým skolen je již v úvodu zmiňovaná snaha o účast na nějaké dobrodružství. Někdo jezdí dopravními prostředky bez jízdenky, další např. skáčí bungee, nebo hrají paintball. Cíl těchto aktivit je stejně zřejmý jako v předchozím případě -- snaha zažít něco neuvěřitelně vzrušujícího.

Předpokládejme nyní, že existuje hra, jejíž schopnosti jsou takové, že hráči nabízí srovnatelný, ne-li lepší prožitek než realita. Tato hra se sama adaptuje a podle hráčových reakcí upravuje své vlastní směřování. Zároveň umožňuje navštěvovat prostředí, která se nikde na Zemi nevyskytují a podnikat akce, na které které mohou být neuvěřitelně vzrušující.

predchozi zacatek dalsi
amber.zine futura sci-tech sci-fi kultura mimo

Amber Crew