amber.zine futura sci-tech
sci-fi kultura mimo
amber.zine
futura
sci-tech
sci-fi
kultura
mimo
amber
interakce
historie
crew
ego
BTW

Hry NT
[5/6]

Jiří Brossmann

Dále: Pokud bude vývoj lidstva pokračovat dosavadním směrem (přelidňování, vyčerpávání zdrojů atd.), bude pravděpodobně postupně ubývat jak příležitostí pro velké estetické zážitky tak pro nějaká velká dobrodružství, která ještě nikdo nezažil. Spíše bude docházet k omezování kontaktu mezi lidmi v technologicky vyspělé části světa (např. díky práci, či studiu doma, kdy zaměstnanci, resp. studenti, budou svou práci, resp. studium, vykonávat přímo ze svého bytu), a k nárustu chudoby všude jinde.

Pokud podobná situace nastane, dá se předpokládát nárust zájmu o eskapismus do her, kde vše bude takové, jaké si to budou hráči přát. Ovšem i v případě, že nastane nějaký optimističtější scénář, se hry, jakmile se jednou taková technologie objeví, rychle rozšíří, protože za relativně málo peněz budou nabízet široké spektrum možností, které průměrný člověk nikdy nebude mít.

Narozdíl od toho, co nám dnes nutí psychologové a psychiatrové, kteří se cítí být odborníky na herní problematiku, nebude v budoucnu hraní, které v té době bude už opravdovým únikem od reality do jiného světa, nějakým škodlivým prvkem, spíše naopak. V technologických zemích umožní alespoň nějaký kontakt mezi lidmi (byť bude zprostředkován hrou), v zemích chudých si lze naopak představit využití her k jeho omezení (jako metoda předcházení masovým nepokojům apod.)

predchozi zacatek dalsi
amber.zine futura sci-tech sci-fi kultura mimo

Amber Crew